Van Addis Ababa naar Arba Minch 19072017

20 juli 2017 - Arba Minch, Ethiopië

Van Addis Ababa naar Arba Minch.

Vanmorgen om 06.00 uur op, want we zouden om 07.00 uur vertrekken. 06.15 Uur werd er al op de deur geklopt want de auto stond er al! Gelukkig waren we snel klaar en zo konden wij eerder vertrekken dan gepland. Er was nog een extra passagier mee die ook die kant op moest. Het was redelijk rustig in Addis; dus we ging vrij vlot door de stad. Na 90 km kwamen wij bij een archeologische vindplaats van oude graven, welke door de Unesco is geadopteerd . Wij waren wat vroeg, maar geen probleem, met behulp van een jongen, werd de gids van huis gehaald en zodoende kregen wij toch onze rondleiding. Deze graven dateren vanuit de 12e eeuw. Destijds werden de mensen in een foetushouding begraven. Op de graven, behoorlijke grote granietblokken , stonden tekens wat voor personen het geweest waren en hoeveel wilde dieren zij gedood hadden tijdens hun leven. De stenen zijn destijds met behulp van mankracht en olifanten op deze plaats terechtgekomen.

Na een koffiestop reden we verder tot dat we onderweg stopten bij een shop die "catcat" verkocht. De meerijder kocht wat en onze gids ook, maar waarom was niet duidelijk. "Catcat" is een stimulerende plant! Afijn de manier waarop het gebeurde was wel grappig. Met nog 2 uur rijden zaten we aan de lunch in Sodo en daarna was het nog 1 1/2 uur rijden naar Arba Minch. Vlak voordat wij de plaats binnen reden stopten wij nog even bij het meer, om mooie plaatjes te schieten, nou ja het was nog steeds regenachtig of bewolkt, dus heel mooi werden ze ook weer niet. Wel een visarend gespot in een boom en een vissersboot kwam langsvaren. Een leuk zelf gemaakte boot van ondermeer bananenstammen.

Even later waren wij op onze homestay. Het logieadres van de ouders van onze gids. Dit zag er allemaal wat comfortabeler uit, met fatsoenlijke WC maar ook met een koude douche! En het elektriciteit deed het niet op de kamer.

Wij werden weer met een koffieceremonie ontvangen en maakten ook kennis met de overige bewoonsters. Ook verbleef er nog een Nederlandse vrouw zodat we toch nog even in onze moerstaal konden praten.

De koks van de familie hadden lekkere verschillende gerechten gekookt. We zaten met elkaar aan tafel. Alleen de jongeren niet. Dit is uit respect, dat de ouderen en de gasten eerst eten. Daarna zijn zij aan de beurt. Het was erg gezellig.

1. Hennie:
    20 juli 2017
    Weer mooie foto's gemaakt en ik lees dat jullie wel genieten van de reis
  2. Alwin en Dionne:
    20 juli 2017
    Wat een belevenissen allemaal weer. Jullie maken het land wel echt mee zo. Heel leuk om met jullie mee te reizen zo.
  3. Henk Spijker:
    24 juli 2017
    Wel bijzonder die graven. Geniet die laatste dagen