04 juli 2023

4 juli 2023 - Addis Ababa, Ethiopië

Antananarivo Addis Abeba 3209 km.

Vandaag weer een lange reisdag, maar dan wel met het vliegtuig.

Geen haast vanmorgen want we zouden pas om 12.00 uur opgehaald worden. Dus rustig ontbeten en de koffers ingepakt. Daarna besloten om in de stad koffie te gaan drinken. Het Asia Africa hotel restaurant zag er goed uit om daar wat te gaan drinken.  Dit hotel is van een Chinese eigenaar en er zaten ook diverse Chinese zakenlieden. De koffie smaakte, volgens José, echter niet lekker. Ik had er minder moeite mee. Helaas geen gebak er bij en dat was wat ik ook nog wel een keertje wilde proeven. Gelukkig kwamen we langs de patisserie en deze had lekker gebak in de vitrine! Dus 1 mee genomen en maar bij het hotel opgegeten.

Om 12.00 uur werden we opgepikt door de gids en 10 min. later stonden we op het vliegveld. Het afscheid was allerhartelijkst. Na 3 weken met elkaar opgetrokken te hebben bouw je toch een band op. We hebben toch een goeie 3000km gereden. Ook de check-in verliep snel. Het is geen groot vliegveld dus er vertrekken dan ook weinig vliegtuigen van hier. Bagage controle was dus ook zo gedaan. Ik had nog wat Malagassies geld over en wilde daar nog wel wat van kopen. Helaas achter de douane kon je er niet meer mee betalen, dus moest ik terug naar de ingang waar een wisselkantoor was. Dus terug langs de douane en bagagecontrole, daarna geld wisselen en dan weer hetzelfde traject terug. Blij dat het rustig was, want ik kon, na controles, zo doorlopen. De duty-free is maar klein en een restaurant is er (nog) niet.

We vertrekken op tijd en landen tegen 19.00 uur in Addis Abeba. Nu wachten tot 01.00 uur in de nacht voor de vlucht naar Brussel, waar we om ongeveer 07.15 uur zullen landen. Dit zijn nog eens 5620 km.Het laatste stuk gaat dan met de trein.

Wij bedanken iedereen die op onze verhalen gereageerd hebben. Wij vonden het leuk om te doen en zo kom je de avonden ook door, want in de avonduren kwamen we meestal niet verder dan het restaurant en de lodge.

Het was voor ons een avontuurlijke reiservaring met heel veel mooie momenten en indrukken. Een aanrader? Zeker ! Hoe het is hebben jullie kunnen lezen.