26 mei 2018 - Nairobi, Kenia

26 mei 2018.

Vannacht slecht geslapen. Er flitste van alles door mijn hoofd van de afgelopen weken op de scholen: de armoede, op de koude vloer zitten, geen speelgoed, geen opgeleide onderwijzers, heel weinig tot geen eten voor de kinderen. Maar ook de vriendelijkheid, het enthousiasme, de hartelijke ontvangst als je er weer was en leuke dingen met de kinderen kwam doen, zoals creatieve recyclekunst, Engels praten met ze, sporten, meegebrachte spelletjes doen met onderwijzers en met de kinderen, de onderwijzers handvatten kunnen geven, hoe je in groepen de kinderen veel kunt leren met speelgoed , maar ook met recyclematerialen. Het sponsorgeld dat geweldig was, waardoor we toch veel konden realiseren. Het was geweldig!

We gaan nu weer op weg naar het rijke Nederland.

Vanmorgen werden we om 10.15 uur opgehaald en naar het vliegveldje gebracht. Jaap scoorde nog even een t-shirt van Malawi, want  het geld moest opgemaakt worden.  Ook nog een lekkere bak soep gegeten, want lunch zat er voorlopig niet in. Het vliegtuig vertrok om 13.40 uur, zoals gepland. Eerst naar Nampula in Mozambique. Daar een tussenstop van 45 minuten, waarna  we doorvliegen naar Nairobi. Tijdens deze vlucht vlogen we boven de Kilimanjaro. Wat een prachtig gezicht, die besneeuwde berg. We zijn op tijd geland. Nairobi is geen Schiphol, dus winkels bekijken is al snel gedaan. We hebben wat gegeten en koffie gedronken en moeten nu de nacht nog door zien te komen op het vliegveld. Om 08.00 uur vliegen we naar Amsterdam.

1. Wim en Lia:
    Welkom thuis !!
  2. Nettie en Gertjan:
    26 mei 2018
    Weer veel gelezen over jullie vakantie, goed gedaan,de rest horen wij nog wel, goede reis terug.
  3. Ans Kuiper:
    26 mei 2018
    Jullie hebben het fantastisch gedaan. Wat een inzet hebben jullie getoond. Fijn dat jullie huwelijkscadeau zo goed is terecht gekomen. Wij hebben met plezier en verwondering jullie verhalen gelezen. Bedankt daarvoor en goede reis naar huis.
  4. Ella:
    27 mei 2018
    Goede reis en welkom terug hier.
  5. Riny en Leo Wiendels:
    27 mei 2018
    Zeer indrukwekkend allemaal. Vooral o.a. die armoede is heftig. Goede reis terug en tot ziens. Groeten Riny en Leo
  6. Henk Spijker:
    28 mei 2018
    Weer wat geleerd over een arm land. Je zou subsidie van de ontwikkelingsgeldpot moeten vragen. Want dan weet iedereen dat het goed terecht komt.
  7. Nel Groot:
    7 juni 2018
    Ben een beetje laat maar heb genoten van jullie mooi verhalen