Op weg naar Simien National park.

14 juli 2017 - Lalibela, Ethiopië

11072017

Wij zijn de nacht redelijk doorgekomen. In het begin nog veel hondengeblaf, maar het werd ook hier rustig. Wij hebben wel in onze slaapzakken geslapen omdat de onderlakens en dekens er niet bepaald schoon uit zagen. Een sanitaire onderbreking in de nacht is ook weer een uitdaging. Je moet wel naar buiten, dus schoenen aan, jas aan want het is koud, licht op je hoofd en nog een extra zaklamp in je hand, want buitenverlichting kennen ze niet. Je probeert stil te zijn, maar de honden in de buurt slaan toch aan. Een plas mocht gelukkig gewoon in het open veld, maar dat wil je ook niet dichtbij de hutjes doen. Om 07.00 uur stond ons ontbijt klaar. De kok die de komende dagen met ons mee gaat op trekking heeft goed zijn best gedaan met een heerlijk omelet erbij. Daarna was het inpakken en alle spullen voor de komende 2 trekkingsdagen inladen in de auto. Over 2 nachten komen wij hier weer terug.

Het zou ongeveer 2 uur rijden zijn. Echter in Debark kregen wij een lekke band dus dat heeft even oponthoud. Onder belangstelling van en met behulp van lokale mensen die spontaan te voorschijn kwamen, was het in een half uurtje gefikst. We rijden 200 meter verder en de gids gaat naar de bank om zijn geld op te halen. Dit is er helaas niet. De organisatie in Addis Abeba is moeilijk te bereiken. We schakelen de Nederlandse organisatie in en die nemen meteen actie. We gaan maar even de markt over en drinken wat in een restaurant. Onze gids komt de lunch brengen, die we hier gewoon mogen nuttigen. We ervaren het maar als een onderdeel van ons avontuur hier in Ethiopië . Het gaat helaas wel af van onze wandeltijd in het Simien gebergte.

Uiteindelijk gingen we 4 uur later verder nadat we een oplossing hadden gevonden!

Ruim een uur later konden wij aan onze wandeling beginnen. Het was nog droog, maar er zat wel dreiging van regen in de lucht. Het eerste wat wij tegen kwamen was een troep Gelada-apen. Deze komen alleen hier voor en zij eten hoofdzakelijk gras! Je kon ze goed dichtbij benaderen terwijl ze rustig het gras aan het plukken waren. Af en toe keken ze naar je met een blik van "wat moet je?" Het weer wisselde regelmatig van zon en regen tot onweer. Gelukkig regende het niet echt hard. Regelmatig kwamen wij op plekken waarbij het uitzicht prachtig was. Het was een pittige tocht die na ruim 2 uur bij onze camping eindigde. Wij zijn de enige kampeerders! De kok had ondertussen wel koffie klaar staan en was druk met het avondeten! Hij had een lekker soepje gemaakt en een pasta schotel met groentes en gekookte aardappelen. Het smaakte voortreffelijk! Er brandde een lekker kampvuurtje in de keuken, waar de maaltijd ook genuttigd werd. We konden ons nog lekker opwarmen voordat we de tent ingingen. Buiten is het ongeveer 5 graden. Een bewaker die met ons mee is, zal toezicht houden, dat er geen wilde dieren als wolven, jakhalzen of apen  onze tent zullen benaderen! We zullen zien hoe de nacht gaat worden!

1. Ella:
    14 juli 2017
    Klinkt allemaal erg avontuurlijk zeg, ieder moment iets bijzonders beleven