13 mei 2018

19 mei 2018 - Liwonde National Park, Malawi

Liwonde National park.

Vandaag gaat onze reis van een week door Malawi beginnen. Een deel van de bagage konden we achterlaten op de camping omdat wij er volgende week toch weer terugkomen.

Om 09.00 uur worden wij opgehaald door onze chauffeur James. We hebben een Nissan station tot onze beschikking en die zag er prima uit.

De reis verliep vlot. Weinig last van  verkeersdrukte en onderweg enkele stops voor foto’s en een plaspauze.  Van het stadse aangezicht ging het al snel over naar het platteland. Soms heel rustig en soms heel druk als je  door een dorpje ging en er markt was. Het gebied waar wij doorheen reden was heuvelachtig en mooi.  Veel groen, bloeiende bomen en struiken met bijna altijd weer gele bloemen. Ook de boabab bomen kwamen we steeds meer tegen. Prachtige, kale, majestueuze, bomen. Om ongeveer 13.00 uur kwamen wij aan bij  Liwonde Safari kamp. Hier verblijven wij 2 dagen. Toen wij de auto uitstapten, kwam de hitte ons tegemoet. Na ingecheckt te hebben en een korte rondleiding, kwamen wij bij onze tentlodge op palen aan. Het zag er allemaal goed uit. We zitten wel ver van  het dorp, dus zijn verplicht hier te blijven. Voor de lunch hadden wij nog broodjes mee, die wij bij een uitkijkpost genuttigd hebben. Lekker in de warme schaduw. Dat wordt de rest van de middag relaxen tot het avondeten.

Jose wilde voor het eten nog even douchen en Jaap zat in de voortent en zag regelmatig apen langs wandelen. Gasten hadden ook al meegemaakt dat er een olifant door het tentenkamp liep. Ik ben benieuwd of wij dat ook meemaken.

Het avondeten heeft ons heerlijk gesmaakt! Omdat er geen licht was, was het eten bij kaarslicht ! Na het eten  moesten wij het ontbijt voor morgen alvast bestellen. We konden een soort van wekfles meenemen, waarvan de deksel een solarpaneeltje was en die ons genoeg licht bezorgde om in het donker naar de tent te gaan en ook voor verlichting in de tent zorgde.

Het werd dus vroeg slapen, want morgen om 05.15 uur zal de wekker aflopen, omdat wij een safaritocht gaan maken!

1. Hennie:
    19 mei 2018
    Spannend hoor geniet van jullie prachtige verhalen
  2. Ella:
    19 mei 2018
    Na een week werken is het goed om te rusten :)
  3. Henk Spijker:
    22 mei 2018