12 mei 2018

12 mei 2018 - Lilongwe, Malawi

Een dagje relaxen.

Vandaag een dag relaxen. We kregen een aantal tips om bij een hotel te relaxen in een mooie omgeving en met zwembad. We kozen voor Het Ufulu hotel op zo’n 30 min. met de tuktuk van onze camping. Eerst vanmorgen rustig aangedaan; we konden een uur langer blijven liggen, ontbijten en de spullen klaarleggen voor de dag. Tijdens het wachten op de  tuktuk spraken we nog met 2 jonge Zuid Afrikaanse meiden. De een was met een balletopleiding bezig en de ander was meer met de kerk bezig; liet zich leiden door God wat haar toekomst betrof. Leuke meiden! 09.45 uur arriveerde de tuktuk en na een mooi ritje kwamen we bij het Ufulu hotel aan. De entree was 10.000 kwacha per persoon maar dan had je er ook een lunch bij! Inderdaad in een mooie omgeving met een mooi zwembad, dat uitnodigend was om in te zwemmen. Het zwembad bij de camping heeft dat totaal niet. Heerlijke zonnestoelen, parasol erbij en een lekker kopje koffie met cheesecake, was een prima start!

We hadden bijna de hele zwembad voor ons alleen! Dus af en toe even een duik en dan weer lekker zonnen. De lunch om 13.00 uur was als  een diner en later als “dessert” nog een lekker ijsje toe. De ober, die ons bediende vroeg om 15.30 uur of wij met hem wilden afrekenen, omdat zijn dienst er op zat! Dat kwam mooi uit, want zelf hadden wij om 16.00 uur de tuktuk besteld, die ons naar het centrum bracht, waar wij nog wat boodschappen wilden doen. We kochten wat brood en kaas voor het avondeten en liepen het laatste stuk weer terug naar de camping. Onderweg kom je altijd weer vriendelijke mensen tegen die je begroeten of een praatje willen maken. Dat maakt Malawi ook heel leuk!

Straks krijgen we nog een briefing over ons trip van volgende week. Wij gaan met z’n tweeen op pad met een chauffeur, die ons naar de bestemmingen brengt.

Of het mogelijk wordt om de reisblog dagelijks bij te houden en versturen is nog afwachten. Geen idee of er wifi is op onze nieuwe bestemmingen.

Wij hebben er zin in om meer van het land te zien!

1. Mary Koomen:
    12 mei 2018
    Leuke berichten J&J.
    Prettige reis verder.
  2. Ella:
    13 mei 2018
    Dat hebben jullie wel verdiend na een week helpen. Ziet er goed en lekker uit allemaal. Succes met het volgende project en wij wachten af.
  3. Henk Spijker:
    13 mei 2018
    Even bij komen van alles is verstandig. Op naar de nieuwe uitdaging
  4. Riny en Leo Wiendels:
    15 mei 2018
    Nog veel plezier met deze mooie reis.
  5. Wim en Lia:
    18 mei 2018
    Wij hebben al bijna een week niks gehoord. Geen WiFi ??? Hoop dat alles goed gaat Zijn erg benieuwd naar jullie verhalen.