Trekking in het Simiengebergte.

14 juli 2017 - Lalibela, Ethiopië

12072017

Trekking in Simien gebergte.

Het viel niet mee te slapen in de tent. Met een gedeelte van de bagage erbij was er verder weinig comfortabele ruimte om lekker te liggen. Koud hebben we het niet gehad. Tegen de ochtend begon het te regenen. Het was dus even wachten tot het weer droog was voor wij de tent uitgingen naar de keuken, waar een ontbijt voor ons was. Naast wat broodjes was er ook een bord havermoutpap. Dat deed Jaap weer denken aan de kinderjaren . Groot geworden met havermoutpap!

Om even na half acht gingen wij op pad. Het weer was  opgeknapt, wij hadden er zin in. De tocht ging naar een waterval. De weg er naar toe was er een van klimmen en dalen, slibberige rotspaden met ook regelmatig mooie uitzichten. Het Simien gebergte is vooral mooi groen. Als de zon er op schijnt dan heb je hele mooie plaatjes. Soms zagen we gieren vliegen en enkele andere vogels. Ook zaten er springbokken. Na ruim 2 1/2 uur kwamen wij op een plek, waar wij een mooi uitzicht hadden op 4 watervallen. Soms onttrok de mist het uitzicht. Wij zaten op een lekker rustig plekje om van het uitzicht te genieten. Er was ook nog een groep Israëliërs, waarvan enkele nog Nederlands spraken; ooit vroeger in Nederland gewoond. Na een broodje genuttigd te hebben gingen we weer terug. We moesten een aardig steile weg omhoog klimmen. Om half een waren wij weer terug. Koffie stond klaar, popcorn werd  gemaakt en bij de koffie geserveerd. We konden nog lekker buiten zitten, terwijl binnen een aantal hulpjes bezig waren met het diner! Ook de kip zat nog rustig op zijn plek, deze was blijkbaar bestemd voor het avondeten. Vanmiddag zaten we binnenin de homestay. Het was bestemd voor ons en de begeleiders, maar er kwamen steeds meer andere Ethiopiërs binnen. We waren ineens met 14 mensen I.p.v. 6. Dit bleken gidsen, bewakers e.d. van andere groepen te zijn; erg bijzonder. Ze kwamen buurten en hadden hele verhalen met elkaar, waar wij niets van snapten. We gingen weer een stuk wandelen en naderhand had de kip al het loodje gelegd en lag in de pan te pruttelen. Of al die mensen ook mee blijven eten?????????

Om 17.45 uur gingen er een heleboel weg. Twee bleven er nog. Om 18.00 uur gingen wij eten, samen met onze wandelgids. Toen wij klaar waren was de chauffeur aan de beurt en de bewaker; nou ja drie bewakers, want die andere twee hadden blijkbaar nergens eten gekregen. Samen zaten ze van een grote schaal met eten te smullen. Tot slot waren de drie koks aan de beurt. Met elkaar eten kennen ze blijkbaar niet.

Het vuurtje brandt weer; dus we kunnen ons weer even opwarmen, voordat we in onze tent kruipen.

1. Ella:
    14 juli 2017
    prachtige foto's van het gebergte, fijn dat jullie zo genieten