Voorbereiding voor onze reis naar Malawi

13 maart 2018 - Wormer, Nederland

Hallo volgers van onze reisblog,

Nog herstellende van mijn knieoperatie, is het mooi de gelegenheid om jullie alvast van onze nieuwe reisplannen op de hoogte te brengen.

Wellicht is het bij de meeste van jullie wel bekend dat onze reis deze zomer naar Malawi gaat. Tijdens ons 40 jarige bruiloft in september 2017 hebben wij de genodigden gevraagd een donatie te doen voor onze project in Malawi. Er was toen ruim € 800  binnen gekomen. Een geweldig bedrag! wij weten nu ook wanneer wij zullen gaan en naar welke projecten en wat wij in grote lijnen gaan doen. 4 mei vertrekken wij. Wij zullen op 2 scholen in Malawi werkzaam zijn. Dat wil zeggen 4 dagen naar de school Samalani in de eerste week daarna gaan we een week trekken door Malawi en de laatste week zijn we actief op Big John School.

Samalani is een kleine school, d.w.z. weinig klassen met wel veel kinderen. De leeftijd varieert van 2 jaar tot 12 jaar. De school heeft weinig leermiddelen tot haar beschikking. De Big John School is een wat beter georganiseerde school met kinderen van 4 t/m 13 jaar.

José gaat veel creativiteit doen maar ook de leerkrachten van de peuters ondersteunen. Jaap gaat veel sport en spel activiteiten doen en op de Big John School willen ze ook meer volleybal training krijgen. Een volleybalnet hebben ze er wel, maar de ballen zijn slecht en weinig in aantal! Ook zal ik mogelijk nog wat kluswerk gaan doen of leerkrachten bijstaan bij het lesgeven.

Voor de Samalani school zijn wij opzoek naar Duplo blokken, houten puzzels en memoriespelletjes ( geen karton). Dus als er onder jullie zijn die nog wat hebben hiervan en dit kunnen missen, laat het ons weten.

Aan de Doingoood Foundation hebben wij nu € 600 over gemaakt t.b.v. de scholen. Vanuit Nederland zullen wij ook wat materialen aanschaffen, die daar moeilijk verkrijgbaar zijn (of duur)  . Dit gaat ook in overleg met de projectleidster Maartje van Doingoood in Malawi.

In april gaan we nog langs de GGD ivm vaccinaties en dergelijke.

Nog een kleine 2 maanden! Wij hebben er zin in!

Jaap (en José)

1. Hennie:
    13 maart 2018
    Heerlijk om. Jullie reis te volgen
  2. Ella:
    14 maart 2018
    Klinkt allemaal weer goed Jaap en Jose, het word al aftellen zo, succes met de voorbereiding
  3. Nel Groot:
    18 maart 2018
    leuk Jaap en Jose we gaan weer genieten vanjullie verhalen
  4. Gerard:
    19 maart 2018
    Van min 3 naar plus 25 qua temperatuur? Dat wordt schrikken!
    Wij gaan jullie belevenissen tijdens jullie reis weer goed volgen.
    Veel succes!
  5. Riny en Leo Wiendels:
    23 maart 2018
    Hallo Jose en Jaap. Succes met de voorbereiding en een fijne vakantie gewenst. Gr. Riny en Leo