Nog één week

27 april 2018 - Wormerland, Nederland

Het is bijna zover! Nog een week en dan gaan we op reis naar Malawi. In de afgelopen weken hebben wij heel wat spullen bij elkaar verzameld wat tijdelijk op zolder gestald werd, maar vandaag hebben wij toch al een koffer volgestopt met puzzels, memoriespelen, duplo lego etc, Heel veel vrienden en kennissen hebben ons voorzien van veel speel materiaal. Zelf hebben wij ook nog de nodige spullen gekocht als accrylverf, scharen, kwasten, kleurpotloden etc. Ook een tas met sportartikelen als volleyballen, voetballen, rackets, springtouwen gaan mee. Soms gekocht, maar ook veel gekregen zoals de volleyballen van VCC'92. Een paar weken terug ook nog in Amsterdam Engelse prentenboeken gekocht en wat leerboeken voor de kinderen en onderwijzers. Vandaag ook nog wat spulletjes gescoord op de vrijmarkt in Wormer! Voor de support ontvingen wij ook nog extra geld van lieve mensen. Dan lag er zomaar een envelop met inhoud in de bus. Wij kunnen hiermee de projecten in Malawi heel blij maken. Beide scholen waar wij gaan werken mogen een wensenlijstje invullen en samen met de organisatie Doingoood, die voor ons deze trip mogelijk maakt, gaan we dan kijken hoe het geld besteed gaat worden wat wij bij ons 40j. huwelijksfeest cadeau hebben gekregen.

De malariatabletten zijn in huis, die mogen wij gaan slikken vanaf de dag dat wij gaan reizen, maar lekkerder nog zijn de blikken met stroopwafels die wij ook meenemen om te delen met andere vrijwilligers die al langere tijd in Malawi aan het werkzaam en in het zelfde tehuis zullen zitten waar wij ook zullen verblijven.

Wij hebben er zin in, en niet alleen omdat het daar een stuk warmer zal zijn! Maar genieten van het werken met de kinderen daar en de mooie natuur van Malawi.

Ik hoop jullie vaak vanuit Malawi te kunnen berichten.

Groeten Jaap en José

1. Hennie:
    27 april 2018
    Ik ga het heerlijk weer volgen en genieten van het verslag en fotos
  2. Alwin en Dionne:
    28 april 2018
    Dat klinkt echt weer supergoed zeg. Veel voorbereidingsplezier.
  3. Henk Spijker:
    29 april 2018
    het begint nu al te leven. Geniet
  4. Wim en Lia:
    Hele fijne vakantie!!
  5. Riny en Leo Wiendels:
    29 april 2018
    Veel plezier en goede reis.
  6. Ella:
    30 april 2018
    Spannend, maar vooral ontzettend leuk en mooi . Aftellen nu maar en hopen dat er geen storing op Schiphol komt !