We zijn aangekomen......

6 mei 2018 - Lilongwe, Malawi

5 mei 2018

Gisteravond voor vertrek om 20.50 uur, hebben we eerst nog om 20.00 uur 2 minuten stilte in acht genomen. Dit werd van te voren uitgebreid aangekondigd op Schiphol in diverse talen. Om 20.00 uur was het dan ook goed stil, behalve bij de “loopband” , waar een repeterend “ mind your steps” uit bleef komen.

In ieder geval hebben wij zo de slachtoffers van vele oorlogen toch nog herdacht.

Vliegtuig ging bijna op tijd weg! Korte tijd later kregen wij een warme maaltijd voorgeschoteld (kip en rijst) en zo vlogen wij de nacht in. Van slapen kwam niet veel terecht bij mij. Beenruimte was niet comfortabel en dan kun je je ook niet lekker ontspannen. Jose heeft nog wel haar rust gepakt. Na 6683 km gevlogen te hebben kwamen wij mooi op tijd in Kenia aan. Met 5 uur overstaptijd kunnen wij nog even rustig aan doen. Helaas werden het 8 lange uren voordat we verder door konden reizen naar Lilongwe in Malawi. Om 16.00 uur zijn we geland. Hier moest de visa geregeld worden. We moesten langs 3 loketten. De eerste voor de goedkeuring, de tweede regelde het geld en de derde gaf de stempel. Ja, hoe houd je iedereen aan het werk.

Maartje, onze contactpersoon van Doinggoood, stond al een paar uur op ons te wachten. Ze bracht ons naar ons onderkomen voor de komende weken: Mabuya Recreations.

Het ziet er leuk en relaxed uit. Meteen merken we al de ongemakken als we aankomen: geen stroom; dus ook geen wifi en licht.

Vanavond heerlijk gegeten: spaghetti met heerlijke runderballen.

Na het eten in het donker je huisje opzoeken is best wel lastig. Vooral als je nog niet goed georiënteerd bent. Maar uiteindelijk toch het huisje gevonden.

Dat wordt dus vroeg slapen! Maar na zo’n reisdag is dat geen probleem.

1. Ella:
    6 mei 2018
    Toch alles redelijk verlopen op z'n afstand. Hopelijk wel een goede nachtrust gehad daarna
  2. Mary Koomen:
    7 mei 2018
    Leuk verhaal, bedankt, zo kunnen we een beetje meereizen.
    Fijne vakantie🙋🙋‍♂️
  3. Nel Groot:
    7 mei 2018
    fijn dat jullie goed zijn overgekomen 8uur wachten en dag voorbij leuke foto
  4. Henk Spijker:
    8 mei 2018
    DE uitloop viel gelukkig mee. Vervelend als je dan geen licht en stroom heeft.
    Maar ja, dat is even wennen.