Het is zover......!is

4 mei 2018 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

Misschien letterlijk en figuurlijk! Vandaag is de vertrek dag, maar we moeten wel wachten tot 20.50 uur voor het vliegtuig op zal stijgen. Figuurlijk, na lang wachten en voorbereiden is dan eindelijk de dag aan gekomen dat wij naar Malawi zullen vertrekken en letterlijk , ja Malawi is ver! Bijna 11 uur vliegen.  Morgen middag om 12.35 zullen wij aankomen via Nairobi, waar wij dan nog 5 uur tijd hebben om over te stappen naar Lilongwe, de hoofdstad van Malawi.

Vanmorgen moesten de laatste stukjes bagage nog in de koffer en war boodschappen gedaan worden . Om het vakantiegevoel verder op te voeren zijn we bij Buter in Wormerveer wezen koffie drinken met uiteraard wat lekkers er bij en hebben wij daarna nog een rondje gefietst. Het was uiteindelijk prachtig weer!  Tussen de middag wat kibbeling op de markt gehaald, want ja al het beleg was open je wil toch wel wat op je broodje!

Daarna was het de tijd doorbrengen tot 15.30 uur tot  Sjoerd ons zou komen ophalen om naar Schiphol te brengen en dan hopen dat er geen oponthoud zal zijn. Tot onze verrassing kwamen kleindochter Roos en schoondochter Trudy ook nog even langs om ons uit te zwaaien.

De auto werd volgeladen met 4 koffers en nog wat handbagage en zo gingen wij optijd naar Schiphol. Gelukkig hadden wij thuis al ingechecked , zodat we dat deel konden overslaan. Op Schiphol aangekomen was het zeeeeer rustig! We konden meteen de koffers droppen en naar de securitie gaan. Ook daar was het rustig. Zonder problemen  waren wij dus binnen een kwartier achter de douane! Zo snel hebben wij het nog niet eerder gehad. Snel even dollars ophalenen daarna nog even rondkijken. Wij weten dat we via ABN AMRO naar een lounge kunnen gaan, waar het rustig is (lawaai) en waar we gratis eten en drinken kunnen krijgen. Dus ja, daar maak je dan gebruik van! Doen we al jaren!! En scheelt toch wel heel erg veel in de portemonnai! En zo brengen we de tijd door tot het moment van boarding. Vooralsnog loopt alles op schema. Prettig ook te weten dat het rustig weer is als we weg vliegen, maar zijn benieuwd hoe het is als we aankomen! Malawi voorspelt  de nodige regen de komende dagen!

Een groet van Jaap en Jose.

1. Monique B.:
    4 mei 2018
    Ik kijk weer uit naar jullie avonturen. Leuk om jullie te volgen. Grts Monique
  2. Ella:
    4 mei 2018
    Goede reis en goede aankomst, en je weet de meeste regen valt naast je. !!
  3. Henk Spijker:
    8 mei 2018
    De start is in elk geval goed en dat is belangrijk