Van Cantho naar Ben Tre.

12 juli 2016 - Ben Tre, Vietnam

12-07-2016 van Cantho naar Ben Tre.
Het was vanmorgen weer vroeg op. Om 7.30 uur moesten we alweer klaar staan voor het programma van vandaag.
Wij gingen eerst met de boot naar de drijvende markt van Cai Rang. Dat was een stukje varen, maar het weer zat gelukkig mee en er was genoeg te zien langs en op het water. Bij de drijvende markt was het een drukte van belang. Niet alleen vanwege de toeristen, maar er was een levendige handel in fruit, groenten en aardappels etc. Een mooi gezicht hoe dat het er aan toeging. Ook waren er vele parlevinkers, die koffie of eten aan de mensen probeerden te verkopen. Veel handelaren hadden bv. een schuit vol met meloenen of ananassen!  Iets verderop gingen wij aan wal. Wij kwamen in een dorpje terecht waar handmatig noedels gemaakt werden. Dit werd van rijstpapier gemaakt, dat ter plekke gebakken werd. Het rijstpapier ging nadat het goed gedroogd was door een soort van schredder, die er noedels van maakte. Daarna zijn we naar een volgend dorpje gevaren waar verschillende soorten fruit verbouwd werden. o.a. het dragon fruit. Deze vrucht heeft eerst een hele mooie grote witte bloem en verandert daarna in de roze vrucht. Na de rondgang door de boomgaard hebben we ook nog het fruit geproefd; wat smaakte dat heerlijk.
We zijn teruggevaren naar Canthon om met de auto verder te gaan naar Ben Tre; onze volgende overnachtingsplaats. Dat was ongeveer 3 uur rijden. Onderweg dus nog maar even gestopt om wat te eten en te drinken. Wij zitten nu ver van de stad, op een rustige mooie locatie. Wij werden verwelkomd met een heerlijke kokosnoot met melk. Na ons gesetteld te hebben, ging wij onder begeleiding een fietstoer maken door de omgeving. Natuurlijk waren deze fietsen weer te klein, maar uiteindelijk  ging ook dat wel goed. Het was een mooie bosrijke omgeving met veel palmbomen maar ook andere vegetatie, zoals de cacaoboon, de boom waar Guava aan groeit en anders soortige kersen. Onderweg nog even gestopt in een dorpje waar een machine stond, waar ze uit suikerriet de sap persten en met koud water kreeg je er een lekker suikerdrankje van. Was wel erg zoet! Ook kwamen we nog een oorlogsgraven veld tegen, waar soldaten, die gevochten hadden tegen de Amerikanen en slachtoffers van de Cambodja oorlog, begraven lagen. Na ruim een uur waren wij weer terug bij ons huisje! We moesten nog 1 1/2 uur wachten alvorens wij aan ons diner konden beginnen. Dat wilde zeggen, eerst zelf meehelpen klaarmaken alvorens wij zelf konden eten. Met elkaar hebben wij weer een heerlijke maaltijd bereid. Er waren nog 2 gasten, waarvan 1 uit Japan en 1 uit Vietnam. Het waren studievrienden. Zij hadden ook hun eigen maaltijd klaargemaakt. Met z'n vieren hebben wij gezamenlijk gegeten en de gerechten onderling ook met elkaar uitgewisseld. Zo hadden wij een uitgebreide maaltijd!
Verder is er niet veel te doen. WiFi werkt ook niet, dus gaan we maar TV kijken en de reisblog afmaken. Morgen kijken we wel weer verder.
Groeten Jaap en José.

1. Henk Spijker:
    13 juli 2016
    Is wel leuk je eigen eten klaarmaken en ook dat fietsen.
  2. Ella:
    13 juli 2016
    Weer een dag met veel leuke en mooie dingen beleeft.