terug in Ho Chi Min City.

13 juli 2016 - Ho Chi Minh City, Vietnam

13-07-2016 van Ben Tre naar Ho Chi Min City.
Het was een lange nacht maar toch ook wel weer vroeg wakker. Niet door het gekraai van een haan of zo. Nee, het was eigenlijk doodstil! Maar ja, als het al vroeg licht is, word je ook vanzelf eerder wakker. Om 8 uur ontbijt en om 8.30 uur meteen aan het werk! Eerder was er verteld dat het een relaxte ochtend zou worden. Maar nee, er moest een lunch voorbereid worden en de dames in de keuken hadden de verse ingrediënte nodig uit de tuin. Wij moesten dus blaadjes plukken en daar weer de sap ervan uitpersen voor de gelei. Daarna de groententuin in om een niet te omschrijven groente uit de grond te halen. Daarna nog champignons plukken, forse grote waren dat. Wij hadden ook nog kalabas, Pommelo's en Guava nodig. Met een mand vol gingen we terug naar de keuken. Jaap mocht nog een paar kokosnoten plukken, waarvan we een heerlijk drankje maakten. De pommolo en Guava kregen wij alvast bij het drinken en smaakten uitstekend. Om 11.00 uur worden we weer in de keuken verwacht! Eerst moesten wij gevulde rijstpannenkoeken maken, met garnalen, vlees en taugé . Ieder bakte zijn eigen pannenkoek. Deze moest je in groentebladeren oprollen en dan als een soort springrol eten. Met een sausje erbij smaakte dit heerlijk. Bij de lunch kregen wij ook nog witte rijst, vlees met sesamzaad en onze zelf geplukte groentes en champignons. Als dessert was er nog een kokosnoot gevuld met koskosnootgelatine van zuiver natuurlijke ingrediënten. Onze Japanse vriend naast ons aan tafel had trek in kikker! Hij kreeg een aardige pan vol met kikkervlees en dat smaakte hem goed. Ik had dit al eerder eens geproefd en kon hem geen ongelijk geven. Vlak voor ons vertrek naar HCM City kregen wij nog een glas gezonde groenten gelatine sap. Dit was dus van de eerder geplukte en fijn geperste blaadjes van een struik door ons gemaakt. Wij hebben de afgelopen dagen weer enorm gezond zitten eten en heel wat natuurlijke vitamines naar binnen gekregen. Geen wonder dat wij ons nog steeds in topconditie voelen.
Om 12.30 reden we terug naar HCMC, waar wij 2 uur later aankwamen in hetzelfde hotel waar wij al eerder geslapen hadden. Wij namen afscheid van onze chauffeur en gids en nadat wij de koffers in ontvangst genomen hadden, zijn we de stad weer ingedoken. Wij moesten nog wat shoppen en dat lukte ons ook! In de Ben Thanh markt lieten wij ons ieder een shirtje aansmeren. Zeker wel mooi en uiteindelijk zo'n 60% afgedongen! José wist nog een mooie Nike tennistas te scoren en zo gingen we tevreden terug naar ons hotel. Wij hadden nog wat uurtjes over; dus besloten wij om nog naar een spa te gaan. José liet na alle ontberingen en blootstellingen aan zon en natuur, haar gezicht even lekker opfrissen en Jaap nam een heerlijke ontspanningsmassage, nou ja, als zo'n klein Vietnamees vrouwtje over je rug loopt, moet je je toch wel even afvragen of dat ontspannend is!
Hierna nog even en lekkere salade gegeten en daarna terug naar het hotel. In het park tegenover het hotel zat nog een 5 tal vrouwen met 3 kinderen. Deze hebben wij nog kunnen verblijden met wat spulletjes die we nog uit Nederland meegenomen hadden en zo hebben we weer ruimte gecreëerd in onze koffers om weer nieuwe kleding mee terug te nemen.
De koffers worden klaargemaakt; morgen vliegen wij naar Hongkong.
Groeten
Jaap en José .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Spijker:
    13 juli 2016
    Dat wordt afkicken voor jullie en zeker voor Jaap. Wat een ervaring weer
  2. Silvia:
    13 juli 2016
    jeetje wat een mooie reis en leuk om jullie te volgen.

hebben jullie alleen overstap Hong Kong of blijven jullie daar ook nog even?

goeie reis
  3. Ella:
    13 juli 2016
    Jullie worden nog ervaren koks zo, straks eigen restaurantje!!!