dag 3 in Hongkong .

16 juli 2016 - Hong Kong Island, China

16-07-2016. Hongkong.
Het zou vandaag weer veel wandelen worden. Wij hadden een route bedacht die ons uiteindelijk in de haven van Hongkong zou brengen.
Na eerst een half uurtje in de fitnessruimte doorgebracht te hebben, zaten wij om 08.30 uur aan het ontbijt. Een uitgebreide keuze was er, afgestemd op diverse eetculturen, zoals die van de chinezen, Indiërs en westerse. Na het ontbijt verlieten wij om half tien het hotel. Wij zouden het eerste stuk tot Mong Kok met het busje gaan om daarna verder te gaan wandelen. Het duurde even voor we met het wandelen in de goede richting gingen, het kaartlezen ging wel eens mis, maar daarna hebben wij al onze doelen bereikt. We liepen door Nathan road, de straat met de vele banken. Ik weet dat ABN AMRO er ook zit, maar heb het logo niet gevonden! We zijn ook niet meer zo'n hele grote daar! Het doel was, op aanraden van zus Ans, naar tempelstreet te gaan om daar een Chinese tempel te bewonderen. Deze was ook inderdaad bijzonder met de vele wierook spiralen! In Vietnam hadden wij dat ook al eens gezien, maar dit waren er echt veel. Mensen deden er bijzondere offers. José sprak er met een vrouw die een offer aan het voorbereiden was en wilde weten wat ze deed en waarom.
We hadden gedacht meerdere tempels tegen te komen in Tempelstreet, maar het bleef bij deze. Wel werd het gezellig in de straatjes in en om Tempel street toen er de markt aan de gang was. Het volgende doel was de Jade markt. Eerst kwamen we in een straat, waar in iedere winkel Jade sieraden en andere kunstwerken van Jade gekocht kon worden. Uiteindelijk kwamen wij ook 2 markthallen tegen waar ook ontzettend veel stalletjes waren die jade sieraden en anders soortige stenen verkochten. Je moest er goed afdingen om het gevoel te hebben dat je niet genept bent!
Even bij de Mac een ijskoude koffie genomen, het was ontzettend warm buiten, en daarna doorgelopen naar het Kowloon park. Niet alleen om er het gekochte fruit en brood van de markt te eten, maar ook omdat het een heel mooi park was, met mooi aangelegde tuinen, een grote volière en een vijver met Flamingo's en schildpadden. Maar ook kunstwerken. Hierna liepen wij door richting de haven. Dan merk je, dat je in een deel van Hongkong terecht komt, dat heel populair is bij shoppend Hongkong en de toeristen. Alle grote mode merken zitten er. Even als die van de horloges en het aantal juweliers was gigantisch!
Een opvallende shoppingmall was de Heritage 1881. Daar stonden 3 gigantische ijscoupes. Deze was natuurlijk heel populair voor een foto. Ook de Clock Tower gezien bij de haven waar ook een gigantisch cruiseschip lag. Op een pleintje werden, niet alleen de kinderen, maar ook de volwassenen vermaakt met smurfen poppen! Het was daar een  drukte van belang! Na een poosje rondgehangen te hebben, gingen we lopend weer terug naar Mong Kok. Het is leuk om te zien hoe druk het is en dat vele winkels, ook de winkels met dure sieraden, stonden soms vol. In een Adidas winkel wisten ook wij nog wat te scoren en zo kwamen wij na een goed uur lopen weer in Mong Kok aan waar we ook hebben gegeten. Daarna terug na richting hotel met het busje. Het duurde even voor wij in de juiste straat waren, waar de busjes stonden die richting Kowloon City reden, maar ook nu weer met vragen, kom je er wel. De mensen zijn erg behulpzaam.
In de buurt van het hotel waren zogenaamde "dessert" restaurantjes. Een van die gingen we naar binnen om nog even een lekker dessert te nuttigen. Het zijn niet echte ijssalon's want een gewoon ijsje kun je er niet eten, maar het smaakte ons best wat we besteld hadden!
Om 21.00 uur weer terug in het hotel om onze toch wel vermoeide voeten rust te geven. We hebben wat km gemaakt afgelopen twee dagen.
Morgen is de laatste dag van een mooie vakantie!
Groeten

Alvast goede terugreis.
    Grts Monique
  2. Ans Kuiper:
    16 juli 2016
    Ik weet niet of de morgen nog de hele dag in Hongkong ben of dat je morgen terug vlieg. Als je morgen nog de hele er bent vergeet dan niet om 's avond in de haven aan Kow Loon kant aan de promenade naar de lichtshow te gaan kijken. Het is met muziek en prachtig om te zien hoe de wolkenkrabbers met licht met elkaar communieren.
    Anders wensen wij jullie een goede terugvlucht en bedankt voor jullie leuke verslagen en foto's. Wij hebben ervan genoten.
  3. Elise:
    16 juli 2016
    Ik zal jullie reisverslagen missen. Het was erg leuk om iedere avond een stukje van jullie reis mee te beleven. Kon ik mij echt op verheugen. Wat nu?
    Verder gaan wat jullie in Nederland beleven? ;-)
  4. Ella:
    16 juli 2016
    Leuke dag dus weer achter de rug, en genoten als ik jullie verhaal lees
  5. Henk Spijker:
    17 juli 2016