Laatste dag in Hongkong.

17 juli 2016 - Hong Kong Island, China

17-07-2016
Laatste dag Hongkong.
Vanmorgen rustig aan gedaan. Jaap dook nog een goed half uur de fitnessruimte in om zijn conditie op peil te houden. Nu eerst ontbijten en daarna de koffers weer inpakken voor vertrek. We kunnen de koffers bij de conciërge achterlaten, zodat we zelf nog kunnen genieten van de laatste dag in Hongkong. We blijven eerst een beetje in de buurt, want er moet een park zijn. Nou dat hebben we snel gevonden. Een prachtig park, waar ook veel gesport kan worden; voetballen, basketballen, fietsen, wandelen en zelfs volleyballen. Maar helaas hangen er geen netten. Dus dat wordt geen volleyballen vandaag voor Jaap. Hij had er wel zin in, maar ik niet, want het is 40 graden. Mij te heet hoor. We wandelen lekker door het park en zien prachtige planten, bomen en steenformaties. Hierna verder en komen een groot winkelcentrum tegen. Lekker even afkoelen, een bakkie doen en een beetje shoppen. We zitten t.o.v. een kapper, die je haar knipt in 10 minuten. Als een razende ging de kapster te keer en was echt binnen 10 minuten klaar en het zat nog goed ook.
Nu naar Mong Kok met een mini busje. Wat rijden die chauffeurs hard zeg. Als een razende gaan ze de bocht om, om nog net het volgende stoplicht te halen. Wil er iemand instappen, dan moet diegene wel opschieten hoor, want anders zit de deur alweer dicht. Tijd om rustig te gaan zitten krijg je niet, want hij trekt alweer op, voordat je zit. Maar........ we komen veilig op de plaats van bestemming en gaan even lunchen. Na de lunch zijn we gaan shoppen in de wijk Mong Kok. Op de Ladies markt nog een pet gescoord voor weinig, nadat we flink afgedongen hadden. Maar dat is de sport op de markten hier. Zelfs Jaap was aan het shoppen: een t-shirt, een Jack en een sportbroekje. Hopelijk blijft dit zo, want normaliter vindt hij het maar niets dat shoppen. Hierna weer teruggeraced met zo'n minibus met volle snelheid. We gaan ons nu klaarmaken voor de terugreis.
Tot in Nederland.
Groetjes Jaap en Jose

1. Suzanne:
    17 juli 2016
    Jaap en José, ik wens jullie een goede terugreis. Ik heb alle reisverslagen met veel plezier gelezen. Volgens mij moeten jullie na thuiskomst nog een week op vakantie om uit te rusten :-)
  2. Ton en Trees:
    JenJ,
    Dank je voor de leuke verslagen en een goede thuisteis gewenst van TenT.
  3. Ella:
    17 juli 2016
    weer een mooie dag gehad, veilige vlucht, erg genoten van jullie avonturen en tot in nederland