Ethiopie 2017

4 juni 2017 - Wormer, Nederland

Nog een maand en dan begint voor ons weer een mooi avontuur! Dit jaar gaan we naar Ethiopie.  Waarom Ethiopie? Al een aantal jaren zocht ik naar een bijzonder land.

Een land met mooie natuur, bijzondere cultuur en de mogelijke bijdrage aan de aldaar levende bevolking in de vorm van vrijwilligerswerk. Al verschillende keren op de TV bijzondere reisverhalen gezien. Dit was dus een bestemming om eens naar toe te gaan. Op de vakantiebeurs dit jaar de nodige informatie opgevraagd en uiteindelijk kwamen wij uit bij Fair2trade. Deze organisatie kon ons helpen aan onze gewenste reis. Mede ook doordat het een Nederlandse organisatie is en waar wij al eerder contacten mee hebben gehad. Zij onderhouden de contacten met de Ethiopische partijen en hebben afspraken met lokale organisaties waar wij ook naar toegaan zodat de lokale bevolking profiteert van ons als bezoekers. Een tip van de organisatie was om kinderkleding mee te nemen! Van een volleybal kennis hebben wij nu een koffer vol kinderkleding en schoenen en van overige familie en kennissen kwam er ook nog wat binnen. Wij hebben genoeg om mee te nemen!

Deze week gaan we onze malaria pillen halen, want ja, het is toch Afrika. Gelukkig waren onze andere inentingen nog geldig!

Eind vorig jaar was er nog een No Go advies naar Ethiopie, maar sinds een aantal maanden is het weer mogelijk om daar naar toe te reizen.

Bij reisboekhandel Pied a Terre in Amsterdam vonden wij een mooi boek over Ethiopie van Ine Andreoli die daar ook enige jaren gewoond heeft en nadien nog eens terugkeerde naar het land om er een rondreis te maken die redelijk onze reis beschrijft zoals wij die ook zullen gaan maken. De titel "Ethiopie Betam konjo" ( Ethiopie heel mooi) beschrijft de reis zoals wij hopen die ook te gaan ervaren.

We hebben nu nog een maand de tijd om allerlei voorbereidingen te treffen!

Er is nog meer te doen voor wij op 5 juli echt op reis gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie:
    4 juni 2017
    Straks weer heerlijk mee genieten van jullie prachtige verslagen
  2. Gerard:
    4 juni 2017
    Het is altijd weer leuk, om te weten wat jullie doen, tijdens zo'n avontuurlijke vakantie.
    Wij wensen jullie veel plezier bij de voorbereidingen.
  3. Ella:
    4 juni 2017
    Het klinkt weer goed allemaal. Succes met de voorbereidingen, ben benieuwd naar de ervaringen daar.
  4. Martine:
    5 juni 2017
    Een bijzondere keuze voor een bijzondere reis.
    Geniet de voorpret!
  5. Elise:
    9 juni 2017
    Samen op avontuur!
    Mooi dat jullie weer een bewuste organisatie kiezen die wil dat de bevolking er echt van profiteert.
    Veel voorpret gr.Elise
  6. Wim en Lia:
    29 juni 2017
    Hele fijne vakantie,wij zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie belevenissen.
  7. Jaap Conijn:
    30 juni 2017
    Dank Wim en Lia ! Jullie horen van ons!
  8. Nettie en Gertjan:
    5 juli 2017