hanoi

23062016
Vanmorgen om 09.00 uur werden wij door onze zwager Gerard naar station Wormerveer gebracht. Onze reis naar Vietnam is begonnen!! Het was gelukkig wel weer droog. In een half uur waren wij op Schiphol. Het was nog niet druk en daardoor lukte het ons om binnen 20 minuten de koffers op de band te zetten, door de paspoort controle te komen en zonder problemen langs de douane met onze handbagage. Zelfs de paspoortcontrole was zelfbediening! In de "duty free zone" hebben we snel nog even wat dollars gewisseld bij , uiteraard, onze ABN AMRO collega,s en daarna de lounge op gezocht waar ABN AMRO mee samenwerkt en waar wij als gerespecteerde klanten gratis ons bakkie koffie met wat lekkers konden nuttigen. Het had ook een ontbijten kunnen worden of een borrel! Maar goed, ontbeten hadden we al en een lunch zouden wij in het vliegtuig krijgen.
Hier een tijdje gezeten, daar is een lounge toch voor, en daarna nog even het shopping gebied rond gekeken. De tijd vliegt dan voorbij. Een klein uur voor het vertrek melden wij ons bij de gate van Cathay Pacific, welke maatschappij ons via Hongkong naar Hanoi zou vliegen. Het instappen verliep ook hier vlot en om 13.15 uur reden we weg van de gate. Na een uur werd ons de lunch aangeboden. Er was keuze uit kip, vlees of lasagne. De kip was blijkbaar populair want op het moment dat ze bij ons waren was er voor José wel en voor mij geen kip. Maar geen probleem, er zou zo weer kip zijn. Na de stewardess er een paar keer opgewezen te hebben kwam na een uur mijn lunch dan toch. Eerst was er lasagna omdat er geen kip was, later kwam er toch de kip en uiteindelijk mocht ik allebei opmaken. Het dessert bestond uit een heerlijk HaagenDasz ijsje. Daarna gingen de luiken dicht, want wij gingen de nacht tegemoet. Voor ons was dat nog 6 uur te vroeg! Van echt slapen komt dus niets terecht. Dan maar koffie drinken en straks een noodle soepje nuttigen. Uiteindelijk moeten we gaan wennen aan het Vietnamese eten. Als ik dit deel van het verhaal schrijf vliegen we ongeveer boven Almaty met nog 2620 Miles te gaan. De reis verloopt tot nu toe voorspoedig. Wij zijn op tijd in Hongkong aangekomen. Spectaculair is het om te zien daar wij de landing middels een camera goed konden volgen op de tv schermpjes. Met een overstap tijd van 2 uur kunnen wij nog even een bakkie koffie drinken. Het werden wel 2 dure cappuccino's. € 15,00 !
Vrijdagochtend om 08.30 uur vliegen we met Draggonair naar Hanoi. We vertrekken op tijd! D.w.z. Eerst nog een rondje vliegveld, voordat we werkelijk de lucht in gaan. We hebben een mooi uitzicht op de baai van Hongkong! Op naar Hanoi!
Ook de vlucht naar Hanoi verliep voorspoedig en na aankomst waren wij al snel door de douane en konden daarna meteen de koffers van de band afhalen.
Buiten stond een chauffeur ons op te wachten, die, nadat we nog war geld gepind hadden, ons snel naar het hotel brachten. De kamer was nog niet klaar, maar na een kwartier  mochten wij er toch in. Eerst maar een uurtje op bed m bij te komen en Tdaarna de tropische warmte in van Hanoi.  We hebben maar wat rond gewandeld en koffie gedronken en dan zie je van allerlei gekken dingen op de weg en langs de weg. Ook hebben wij de  St. Jozef Kathadraal bezocht uit 1886,/ en daarna nog de tempel Ly Trieu Quoc Su Pagode. We hebben daarna nog lekker Vietnamees gegeten en daarna  de nachtmarkt. Om een uur of 9 was het wel goed zo. Snel nog ergens een bakkie koffie gedronken al vorens wij ons hotel,weer gingen opzoeken.
Het was een lange dag geweest. Morgen hebben wij weer 2 van die lange nachten .
Gegroet Jaap en José.

1. Martine:
    24 juni 2016
    Mama heeft het verhaal voorgelezen. Wat is een tempel? Wil je een foto neerzetten of sturen?

kus marit5 woord vis tess mama papa oma opa roos boom
  2. Ella:
    24 juni 2016
    Fikse maar mooie reis achter de rug. Al weer snel op pad geweest na aankomst. Goed dat jullie op Schiphol de koffie gratis hadden. Compenseert de dure koffie van later geniet vrolijk verder samen
  3. Henk Spijker:
    26 juni 2016
    Breek dat niet slapen jullie op?