Hongkong

14 juli 2016 - Hong Kong Island, China

14-07-2016 Hongkong.
Vandaag verlaten we Vietnam. Wat hebben we genoten van het land, de vriendelijke mensen en zeker niet te vergeten, het heerlijke eten.
Om 08.00 werden wij opgehaald bij het hotel en naar het vliegveld gebracht. Een goed half uur rijden! Het inchecken ging redelijk vlot en na wat rond gehangen te hebben op het vliegveld inclusief een kopje koffie, waaraan we de laatste dongen konden uitgeven reden wij 10 Minuten later dan gepland, van de gate weg, op weg naar Hong Kong. Hier verblijven we 4 dagen. Om 16.00 uur hadden we onze koffers, maar moesten nog een uur wachten voor de shuttlebus ons naar het hotel bracht. Onderweg zagen we veel bergen, maar ook ontzettend veel hele hoge flats. Wat een verschil met Vietnam zeg. Om 18.00 uur waren we in ons hotel. We kregen een prachtige kamer op de 12de verdieping. Hij is wel 2 x zo groot als we thuis hebben. Het lijkt wel een balzaal met een bed erin, waar je elkaar moet zoeken; zo lang en breed. Hier hebben ze gedacht aan die heeeeele grote Nederlanders van boven de 2 meter. Het uitzicht is indrukwekkend. Allemaal wolkenkrabbers in de verte. 's Avonds is dat helemaal mooi met al die lichtjes. Om een uur of 8 zijn we gaan eten in een klein restaurantje, dat gerund werd door een gezin. Er zaten veel mensen; dus dan is het vast wel goed dachten we. We zaten aan een tafeltje van 60x60 cm en op kleine houten krukjes. Maar wat was het er gezellig en wat hebben we weer heerlijk gegeten. Nu even uitzoeken, wat we morgen allemaal kunnen gaan doen.
Groetjes Jaap en José.

1. Silvia:
    14 juli 2016
    Hahaha er is een toeristische tram naar boven, toeristischer kan niet, maar je kunt het ook lopen, veel mooier en je komt bij zelfde uitkijkpunt, hahah

Ben nieuwsgierig hoe jullie het daar vinden....?
  2. Ans Kuiper:
    14 juli 2016
    Vergeet niet de prachtige tempels met de grote wierook spiralen, en de jademarkt. Genoeg te zien. Veel plezier in Hongkong.
  3. Ella:
    14 juli 2016
    Mooi reisdagje dus, en zeker een mooie kamer met uitzicht, geniet ervan.