Madagascar 2023

11 juni 2023 - Wormer, Nederland

Na een aantal jaren geen grote reizen meer gemaakt te hebben door de welbekende oorzaken gaan we in 2023 weer op reis.

Een lang gekoesterde wens van José was om naar Madagascar te gaan. Deze wens gaat nu uitkomen. Via de reisorganisatie Fair2@travel, die onze reis naar Ethiopië ook al verzorgde, hebben wij een mooie uitdagende en avontuurlijke reis geboekt. Een mooie rondreis door Madagascar met zijn tweeën. Uiteraard hebben wij een chauffeur met auto en een reisgids mee, die ons al het moois van dit prachtige en unieke eiland laten zien. 14 juni vertrekken wij. Niet van Schiphol Airport, maar vanaf Schiphol NS met de Intercity direct naar Brussel. Vandaar zullen wij naar Addis Abeba vliegen in Ethiopie en komen de volgende dag om 13.40 uur aan in Antananarivo, Madagaskar.  Antananarivo wordt daar in de volksmond als Tana aangeduid, wat ook wel wat makkelijker uit te spreken is.

Onze rondreis duurt 20 dagen en op bijgaande afbeelding staat de route ingetekend in het blauw.

Waarom Madagaskar? Madakaskar is een uniek (ei)land, zo groot als Frankrijk en behoort tot een van de 4 grootste eilanden in de wereld. Het ligt aan de oostkust van Afrika, omringd door de Straat van Mozambique en de Indische Oceaan. Het heeft een unieke flora en fauna door de scheiding van het supercontinent Gondwana en India 88 miljoen jaar geleden. De bevolking is een mix van Aziaten, Afrikanen en Arabieren.

In het verleden onderworpen aan Frankrijk, vandaar dat er nog franse invloeden zijn, alsmede ook de franse taal. De taal van Madagaskar  is het Malagasisch. De munteenheid de Ariary. 1 euro is ongeveer  4800 Ariary. Dat worden dus zakken vol Ariaries.

De voorbereidingen zijn natuurlijk al lang begonnen. Vanaf half januari met het boeken van de reis tot heden. Acties als GGD benaderen voor eventuele inentingen ( DTP ) en malarialpillen, als het registeren bij BUZA, dat wij deze periode in Madagaskar vertoeven en het inlezen van wat wij daar kunnen verwachten. Het zal een voor ons avontuurlijke reis worden, die zeker niet allemaal over geplaveide wegen gaat, maar waarbij zeker ook zullen genieten van de omgeving met zijn unieke Flora en Fauna. Wij hopen jullie daar ook van mee te laten genieten. Wij zijn daarbij ook afhankelijk van de bereikbaarheid middels Wifi. Zoals in vele landen in Afrika is dit altijd maar weer afwachten of de electriciteitvoorzieningen goed zijn.

1. Hennie:
    11 juni 2023
    Ga jullie reis ook mee beleven wordt een prachtige reis
  2. Mary Koomen:
    11 juni 2023
    Heerlijk dat we zo op deze manier mee kunnen genieten. Goede reis, genieten v alle nieuwe indrukken en mooie avonturen.
  3. Alwin en Dionne:
    11 juni 2023
    Dat wordt vast prachtig. Veel plezier.
  4. Sandra:
    11 juni 2023
    Heel veel plezier deze bijzondere reis!
  5. Monique Binken:
    11 juni 2023
    Leuk om jullie reisverhalen weer te volgen. Ik kijk er naar uit. Als het nog lukt, graag mijn e-mail aanpassen zoals in mijn automatisch antwoord staat.
  6. Corrie:
    11 juni 2023
    Leuk om jullie te volgen in zo'n bijzondere reis.
    Veel plezier.
  7. Ella:
    11 juni 2023
    Dat wordt weer fantastisch, ga jullie volgen
  8. Gabriële van Uum:
    12 juni 2023
    Dit gaat vast een bijzondere reis worden. Al helemaal dat je daar dingen te zien krijgt die niet over de rest van de wereld te zien zijn. Ook wij zijn erg geïnteresseerd om er heen te gaan .dus maak ons nieuwsgierig. Hele fijne reis. Groetjes Gabriële en Theo
  9. Martin en Ans:
    12 juni 2023
    Wij wensen jullie een prachtige reis en veel mooie indrukken. Veel plezier. En we gaan weer van jullie verhalen mee genieten. Groetjes Martin en Ans
  10. Jan en Carla:
    12 juni 2023
    Heel veel plezier, geniet ervan, weer een nieuw avontuur, leuk om te volgen!
  11. Wim en Lia:
    13 juni 2023
    Wij wensen jullie een prachtige reis toe .
    En heel leuk dat we jullie kunnen volgen..
    Geniet van Madagaskar
  12. Nettie en Gertjan:
    13 juni 2023
    Maak er een mooie reis van, we gaan jullie volgen!