14 juni 2023

15 juni 2023 - Ivato International Airport, Madagaskar

Reisdag 1:

Vandaag was het eindelijk zover. Aangezien we pas om 13.00 uur opgehaald zouden worden hadden we nog de hele ochtend voor ons zelf.

José haalde nog wat broodjes en drinken voor onderweg en voor de rest was het eigenlijk wel klaar. Aangezien alles schoon was zijn we maar koffie wezen drinken bij Lobi in het dorp. Daarna nog een rondje “Kerkepad” gelopen om de tijd door te komen, waarna het bijna tijd was om te gaan. Zwager Gerard bracht ons met onze bagage naar station Wormerveer om vandaar naar Schiphol te reizen.  Niet om het vliegtuig te pakken, maar met de trein naar Zaventem Brussel . Dit verliep allemaal goed. Geen overvolle trein en ruim op tijd om in te checken. Het was de eerste keer voor ons om via Brussel te reizen,dus het was even zoeken hoe het daar allemaal ging. Gelukkig geen drukke toestanden zoals op Schiphol AirPort.   Inchecken verliep vlot en bagage controle was ook zo gepiept!  Netjes op tijd konden wij aan boord, waar we 2 goede stoelen hadden toegewezen gekregen. Vrije beenruimte en geen passagiers voor ons. Alleen een stewardess bij het opstijgen en landen. Een stewardess die voor het opstijgen nog even snel een schietgebedje prevelde voor een veilige vlucht!  Nog voor we in de lucht waren was het al gezellig in het vliegtuig. Er werd door Afrikaanse passagiers, waaronder veel kinderen, leuk gezongen! Op tijd vertrokken ( 22.15 uur), waarna we tegen 24.00 uur nog snel een warme hap voor geschoteld kregen. Dat wordt dus een kort nachtje want om 06.15 uur staan we op het vliegveld van Addis Ababa, Ethiopie.

Niet veel geslapen vannacht. Er waren nogal wat jonge kinderen mee op deze vlucht en die voelden zich bepaald niet prettig. Veel gekrijs dus.

1. Noortje en Frank:
    15 juni 2023
    Mooie zonsopkomst (neem ik aan)
  2. Suzanne:
    Veel plezier
  3. Ella:
    15 juni 2023
    Het ziet er goed uit op de foto's, fijn vakantie samen en geniet ervan
  4. Wim:
    18 juni 2023