24 juni terug in Tokyo.

24 juni 2024 - Luchthaven Haneda, Japan

Vanmorgen hebben we lekker ontbeten in ons hotel in Kushiro. Jaap had een echt Japans ontbijt met soep, rijst en diverse soorten rauwe vis. José had meer een continental ontbijt met gepocheerde eieren.

Na het ontbijt moesten we al snel op weg naar het busstation en dat was zo’n 20 min. sjouwen met onze bagage op de rug.  Vandaar gingen we met de bus naar Kushiro AirPort, 3 kwartier rijden. Op het vliegveld was het rustig, dus we waren ook zo ingecheckt. We hadden nog tijd voor een bak koffie en kwamen ook nog 2 Japanners ( een stel) uit Osaka tegen, die we ook gezien hadden tijdens de 5 meren wandeltocht in Shiretoko waarbij we hoopten de Bruine Beer te zien. Zij herkenden ons eerder dan wij hen, maar dat was niet onlogisch, uiteindelijk waren wij de enige Nederlanders tijdens die wandeltocht. Gezellig zitten kletsen met behulp van Google Translate totdat het boarding tijd was. Zij vlogen via Tokyo door naar Osaka. Wij hebben nog een nacht te gaan in hetzelfde hotel bij het vliegveld, waar wij eerder tijdens de reis geweest waren. De vlucht was goed gegaan en we waren vrij snel bij het hotel aan het vliegveld. De kamer was prima, bleek in eerste instantie. Maar nadat wij van een wandeling terugkwamen, constateerden we dat de airco lekte en daardoor het bed aan een kant drijfnat geworden was. Nadat wij dit bij de receptie gemeld hadden, kregen we snel een andere kamer aangeboden.

Ons “afscheidsdiner”  bestond uit het kokkerellen van vlees en groenten in een “ Hotpot” . Een bak water met 2 stukken bananenbladeren aan de kook brengen op een kookplaat en daarin kook je dan je vlees en groenten. Heel dun gesneden Japanse Wagyu vlees. Dat smaakte goed!

Onze reis zit er bijna op. Morgenmiddag  16.30 uur lokale tijd en 09.30 uur Nederlandse tijd, vliegen wij eerst naar Hongkong. Daar 3 uur overstap en dan door naar Amsterdam, waar wij hopen om 07.00 uur aan te komen op woensdagmorgen.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties en wij hopen dat jullie een goede indruk gekregen hebben van onze reis en in het bijzonder hoe mooi Japan is. En wat is het overal schoon. Er staan geen prullenbakken; iedereen neemt zijn eigen afval mee naar huis; super! En wat zijn de mensen hier vriendelijk.; ze helpen je altijd.

Veel dank aan Pangea Travel die de reis voor ons verzorgd heeft.

1. Wim en Lia:
    24 juni 2024
    Een hele goede vlucht naar huis .En lekker nagenieten .
  2. Nel Groot:
    Jullie ook bedankt voor de mooie verhalen en foto's
  3. Silvia:
    Goede reis
    Goed ontbijtje Jaap. Goede reis naar huis
  5. Wim haverkamp:
    24 juni 2024
    Goede terugreis en het waren weer schitterende verhalen
  6. Hennie:
    Een hele goeie reis terug naar Nederland en we missen de mooie reisverslag van Japan
    24 juni 2024
    Een goede rustige vlucht terug en bedankt voor alle verhalen.
  8. Elise:
    Fijn dat wij weer met jullie mee mochten genieten op een bijzondere reis!
    Ben benieuwt of Jaap thuis ook zo blijft ontbijten;-) Of andere heerlijke gerechten?
    Geniet tijdens jullie terugreis nog even na van al die indrukken die jullie hebben opgedaan!
  9. Ina en Gerard:
    24 juni 2024
    José en Jaap bedankt voor het meebeleven van jullie reis we hebben genoten van verhalen en foto’s. Een goede terugreis
  10. Marianne de Leuw-Bremer:
    Geniet nog van de laatste mooie indrukken van Japan n een goede reis terug.
  11. Martin en Ans:
    24 juni 2024
    We hebben weer genoten van jullie uitgebreide verhalen. Dank jullie wel. Goede vlucht naar Nederland.
  12. Trees:
    José en Jaap wat gaat de tijd toch snel.
    We wensen jullie een fijne en goede reis terug naar Nederland.
    En bedankt voor het delen van al jullie prachtige momenten.
    Welkom thuis woensdag
  13. Sandra:
    24 juni 2024
    Goede reis naar huis en bedankt voor de mooie verhalen.
  14. Alwin en Dionne:
    25 juni 2024
    En jullie reis zit er alweer op. Dat is voorbij gevlogen. Bedankt voor alle gezellige verhalen. En een goede reis terug naar huis.
  15. Peter Mul:
    Peter en Marry. Goede terugreis. Goede indruk gekregen van Japan. Ga nagenieten bij thuiskomst.