Aankomst in Madagaskar

15 juni 2023 - Ivato International Airport, Madagaskar

We hadden ongeveer 2 1/2 uur overstaptijd. Na aankomst op Addis Ababa verliep de transitie naar de volgende vlucht vlot. Bij de handbagage controle ging het er nu wel uitgebreider aan toe dan in Brussel. Schoenen moesten uit, riemen af etc. Alles voor de veiligheid!

We hadden nog even tijd voor een lekkere cappuccino en wat rondkijken op het vliegveld, alvorens wij naar de uitgang gingen om op het vliegtuig te stappen. Bij de toiletten was het druk. Daar liep een toilet boy die wc papiertjes uitdeelde en soms ook met een gieter. Wat daar precies de bedoeling van was weet ik niet. Bij mij functioneerde het toilet goed. Het wachten was op de bussen, die ons naar het vliegtuig zouden brengen, maar dat liep niet zo vlot. Uiteindelijk met een kwartier vertraging vertrokken naar Antananarivo of kortweg gezegd Tana. Goed 4 uur vliegen.

Om half twee kwamen we dan in Madagaskar aan.  De weg naar de douane controle, COVID controle en visa regelen ging lekker vlot.  Bij de aankomsthal stond onze chauffeur al te wachten en daar stond ook een mooie 4w drive Nissan Petrol op ons te wachten, waarmee we 3 weken op stap gaan. De chauffeur had een goeie tip om ergens anders geld te wisselen, zodat we niet een uur lang in de rij hoefden te wachten. Geadviseerd werd zoveel mogelijk cash mee te nemen omdat pinnen nog lang niet is ingeburgerd. Met een paar miljoen Ariaries op zak voelen wij ons heel rijk!

Ons eerste hotel ziet er goed uit en nadat José haar koffer had ontdaan van een leeggelopen shampoofles, konden we even een bakkie koffie doen.

Om 17.00 uur hadden wij een bespreking met iemand van de reisorganisatie en de chauffeur, om nog even de reis door te nemen.

We eten hier in het hotel en zullen na deze vermoeiende reisdag vroeg gaan slapen. Ook omdat wij morgen om 07.00 uur zullen vertrekken en ca. 10.00 uur onderweg zijn.