15 juni 2019

16 juni 2019 - Zomba, Malawi

Vanmorgen werden we om 6.00 uur al wakker van de vogels. Dus hebben we ons nog maar even lekker omgedraaid en zijn om 8.00 uur opgestaan. Lekker gewassen met steenkoud water en daarna ontbeten. Dat werd een pannenkoek met heerlijk fruit erop.

Na het ontbijt kwam Annelies van Dooingoood langs voor wat informatie, want die hadden we nog niet gehad. Ze regelde meteen een andere grotere tent, want die kleine hadden ze niet voor ons geboekt. Ook ging ze meteen achter de spoorloze koffers aan; super.

Wij gingen naar het Africa Café voor een lekker bakkie. We kenden dit nog van vorig jaar. En de cappuccino smaakte er weer heerlijk. Daarna door naar het centrum om alvast de nodige dingen te spotten, die we morgen nog mee willen nemen naar het project MAWA. Morgenochtend gaan we die kopen , evenals eten voor een hele week. We kunnen daar geen boodschappen doen, maar er is wel iemand die voor ons kookt.

Als we terug zijn op de lodge, krijgen we bericht, dat de koffers op het vliegveld staan en dat we die zelf op moeten halen. Lekker he, weer anderhalf uur heen en anderhalf uur terug met een taxi. Jaap gaat heen en Jose gaat naar de kerk, waar gezongen gaat worden door jongeren. Er wordt gezongen en zelfs gerapt. Ook wordt er veel verteld over het geloof en over relaties.

Een groepje jonge kinderen gaat naar buiten met een volwassene. Jose gaat daar even kijken. De volwassene vraagt of Jose ook gelovig is en of ze een bijbelverhaal wil vertellen. Ze vertelt over de jongen met het brood en de twee vissen. En wat de bedoeling van dit verhaal is. Dit wordt erg gewaardeerd.

Om 17.00 uur komt Jaap weer terug met alle koffers; wat een opluchting. Op het vliegveld was het allemaal zo gepiept, maar de taxi had een lekke band. Er werd een reserveband opgezet, die veel smaller was dan de originele, maar....hij past. Dus rijden maar. Kan blijkbaar hier. Weer heerlijk gegeten vanavond en voorlopig voor de laatste keer een warme douche! Morgen wordt het weer vroeg op! Voorlopig zal dit ons laatste verslag zijn. De komende week zijn wij niet bereikbaar.

Groeten Jaap en Jose.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk Spijker:
    16 juni 2019
    gelukkig niets gebeurd met de taxi. Geniet/
  2. Alwin en Dionne:
    16 juni 2019
    Veel plezier de komende week en wij kijken uit naar de volgende verslagen.
  3. Hennie:
    16 juni 2019
    Zo fijn dat de koffers er weer zijn nu heel veel plezier en genieten
  4. Corrie:
    16 juni 2019
    Fijn dat jullie weer de koffers hebben.
    Maak er maar een leuke week van.
    Wacht jullie volgende verslag af.
  5. Leo:
    17 juni 2019
    Wat een avonturen, je moet wel flexibel van geest zijn om het te "overleven". Gelukkig zijn jullie het e.e.a. gewend. Veel plezier met elkaar en geniet van het land en de mensen.
  6. Nel Groot:
    17 juni 2019
    Fijn dat de koffers er weer zijn .
    en Jaap het ontbijt ziet er lekker uit .
    verder lekker genieten .
  7. Leo:
    Veel plezier !
  8. Ella:
    17 juni 2019
    Ach ja. Als alles vlotjes verloopt heb je niets te melden. Nee hoor. Fijn dat alles er is. Succes de komende week