22 juni

22 juni 2019 - Zomba, Malawi

Weekend! Maar toch vroeg op. Wij blijven in het zelfde ritme van het ontbijt. Ook al omdat onze 2 andere huisgenoten wel een ochtendprogramma hadden.

Na het ontbijt zouden wij om 09.30 uur opgehaald worden om naarZomba gebracht te worden. Daar zouden wij weer in het hostel verblijven, waar wij het eerste weekend ook zaten, alleen nu hadden wij een kamer en geen tent! Het was er bij aankomst rustig en ook nog eens lekker weer. Het was dus eerst even een paar uurtjes lekker relaxen alvorens wij aan de wandel gingen om boodschappen te doen. Wij wilden nog kijken of we een baal suiker konden kopen voor een schooltje, omdat zij anders geen pap konden krijgen. Wij wisten waar we moesten zijn, maar bijaankomst bleek het personeel met lunchpauze. Dus zijn wij zelf ook maar eerst gaan lunchen. Na de lunch zijn we eerst maar de markt overgegaan om rond te kijken en kwamen wij langs een ijzerwaren handel, waar ook grondzeil te koop was. Aangezien een deel van de kinderen nog op de betonnen vloer zat, omdat 1 grondzeil niet voldoende was, hebben wij er voor iedere school nog 1 extra aangeschaft. De prijs viel ons mee voor een zeil van 4 bij 5 meter. Toen wij weer bij de winkel aankwamen waar wij de suiker wilden kopen, was deze gesloten. Dan maar morgen weer proberen. Bij een kleermaker heeft Jose nog een broek besteld, maar omdat deze morgen gesloten is, kunnen wij de broek volgende week zaterdag vlak voor ons vertrek ophalen. Omstreeks 16.00 uur werd er bij de hostel een barbecue georganiseerd. Daar aangekomen brandde de barbecue al! Met een stukje live muziek erbij en de vele gasten was het er gezellig. Rond 17.30 uur is het hier alweer donker en werd er een kampvuur aangestoken. De zangeres en de gitarist kwamen er ook bij en zo was het er rond het kampvuur gezellig. Er zaten daar ook 3 Nederlandse meiden, die in noord Malawi in een ziekenhuis gewerkt hebben en ook zij hadden bijzondere verhalen! Rond 20.00 uur was het goed zo. Nog even dit reisverhaal schrijven en doorsturen. WiFi werkt momenteel erg traag en vooral de foto’s doorsturen geeft problemen. Jammer.

1. Noortje en Frank:
    Lijkt net echt vakantie 😉
  2. Nel Groot:
    23 juni 2019
    Jammer van de suiker en je broek.
    Maar wel weer een mooi verhaal .
  3. Martine:
    23 juni 2019
    Samen met Marit jullie belevenissen gelezen .wat een mooie verhalen en prachtige ervaringen weer! Jammer dat het nog niet lukt om werkt is bij de verhalen te krijgen. Geniet nog maar even van jullie rustdag vandaag
  4. Henk Spijker:
    25 juni 2019
    Heerlijk die verhalen lezen. Maar ook her besef dat wij hier toch schatrijk zijn. Mogen we wat meer bij stil staan
  5. Alwin en Dionne:
    26 juni 2019
    Heel leuk weer om zo mee te lezen. Goed werk wat jullie doen. Wat zullen de kids blij zijn.