We zijn er klaar voor!

13 juni 2019 - Wormer, Nederland

HET IS BIJNA ZOVER!

Morgen, vrijdag 14 juni is het eindelijk zover. Om 20.00 uur vertrekken wij naar Malawi naar ons project Mawa in de buurt van Zomba.

Wij hebben een paar mooie maanden van voorbereiding achter de rug en vooral heel veel mooie support van familie, kennissen en de Parochies van de Maria Magdalena kerk uit Wormerland en de St. Jozef parochie uit Zaandam. Heel veel donaties hebben wij ontvangen! Ruim € 6.900 in totaal.

Hiermee kunnen wij heel veel doen voor het project. Zo zijn er 70 dekens gekocht voor de jongste kinderen. Het is momenteel wintertijd en ’s avonds is het koud in de huisjes. Ook zullen er plastic tafels en stoelen voor de schooltjes aangeschaft worden en schoolborden. Er zijn opbergbakken nodig voor de vele materialen, die wij vanuit Nederland meenemen en worden er 2 radio’s aangeschaft om schoollessen, die centraal uitgezonden worden, te kunnen volgen. In Nederland kennen wij school-TV, maar daar zijn ze heel blij met de school-Radio.

Zelf hebben wij hier in Nederland ook materiaal voor creativiteit, sport en spel aangeschaft.  Maar vooral ook hebben wij veel spullen gekregen van familie, vrienden en kennissen. Enkele parochianen van St. Jozef  hebben ruim 70 tasjes gemaakt voor de kinderen. Die kunnen wij bij aankomst vullen met een pen en een schrift.

Wij gaan op reis en nemen dus mee….tassen, pennen, sokjes, kleertjes, potloden, kleurpotloden, klei, puzzels, memoriespelletjes, verf, scharen, voetballen, volleyballen, korfballen, frisbees, springtouwen, beachset spelletjes en heel veel duplo! Onze 4 koffers en 2 trolleys zitten stijfvol. Gelukkig hoeven wij zelf niet heel veel kleding mee te nemen. Wij logeren in het Doingoood huis en daar kunnen wij onze kleding wassen. Eten wordt voor ons gekookt en voor de rest is het heel basic. We hebben gehoord dat we nog een behoorlijk eind “off de road” zitten, waar dus zo wie zo geen wifi is. Dus van een dagelijks reisverslag zal geen sprake zijn.

In het aankomst-weekend ( zondag) en het tussen-weekend verblijven wij in een hostel, waar voor ons een ingerichte tent staat (Glamping) en waar de faciliteiten om bv, te douchen beter zijn.

De reis naar Malawi begint morgen om ca. 16.00 uur vanuit huis en gaat via Wenen ( 1 uur overstap) naar Addis Abeba (Ethiopië) en vandaar uit naar Lilongwe (Malawi). Het laatste stukje van 45 minuten vliegen is dan naar Blantyre . Daar komen wij zaterdagmiddag om 17.10 uur aan als alles volgens schema loopt. Daarna nog een korte rit met de auto naar Zomba.

Wij hebben er echt veel zin in en zijn benieuwd wat wij aantreffen.

Groeten Jaap en José.

heel veel plezier.
    Siem en Nelx
  2. Gerard:
    13 juni 2019
    Wij wensen jullie een goeie reis zonder al te veel vertraging.
    Veel succes bij jullie mooie en dankbare werk in Malawi.
  3. Wim en Lia:
    13 juni 2019
    Wat nemen jullie weer veel mee voor de kinderen. Hele goede reis en veel plezier met de kinderen . Hoop dat jullie internet hebben. Wacht op reacties van jullie Groeten Wim en Lia
  4. Jolanda Luitjes:
    13 juni 2019
    Hoi Jaap en José, ik wens jullie een hele goede reis!

Dat jullie maar veel voor elkaar kunnen krijgen voor de kindertjes aldaar. Succes!
    Ik hoor graag jullie verhalen bij terugkomst
    Groetjes van Jolanda Luitjes (jozef parochie)
  5. Nettie en Gertjan:
    13 juni 2019
    José en jaap goede reis en heel veel plezier.
    Jullie zijn toppers en dat zullen ze in Malawi ontdekken.
  6. Ans Kuiper:
    13 juni 2019
    Jaap en Jose wij wensen jullie een hele mooie reis en veel plezier met de kinderen daar.
  7. Ella:
    13 juni 2019
    Lieve Jaap en Jose. Ik wens jullie een hele mooie reis toe, met heel veel mooie en goede gebeurtenissen, blijde kindertjes en volwassenen daar.
  8. Monique B.:
    13 juni 2019
    Hele goede reis en succes met het project.
  9. Noortje en Frank:
    13 juni 2019
    Goede reis, goed werk 🤗. En gezond weer terug. Geniet ervan.
  10. Suzanne:
    13 juni 2019
    Goede reis en veel plezier.
  11. Henk Spijker:
    13 juni 2019
    Veel succes daar en kom veilig weer terug. Bedenk hoe rijk wij zijn met alles.
  12. Mary Koomen:
    13 juni 2019
    We wensen jullie (ondanks de vele vermoeiende tussenstops) een goede reis. Wat zullen het weer bijzondere en zinvolle ervaringen zijn. Geniet er maar van. Door jullie initiatief en inzet worden er mooie dingen tot stand gebracht. Ieder stapje verder is een positieve ontwikkeling voor iedereen. Succes!
  13. Hennie:
    13 juni 2019
    Heel veel plezier en een goede reis en genieten
  14. Riny en Leo Wiendels:
    13 juni 2019
    Goede reis en veel plezier!

Groeten,

Riny en Leo Wiendels
  15. Alwin en Dionne:
    14 juni 2019
    Wauw! Wat veel spullen gaan er mee. Heel veel plezier in Malawi, bij alle kinderen. En heerlijk plezier maken met ze.
  16. Sandra:
    14 juni 2019
    We wensen jullie een mooie hele mooie reis en veel plezier.
  17. Martine:
    14 juni 2019
    Inmiddels zijn jullie door de douane en gaan jullie bijna vertrekken,

Goede reis en liefs van ons alle 4
  18. Hennie: