19 juni Akanko-Onsen

19 juni 2024 - Kushiro, Japan

Vandaag ging onze reis verder naar hotel New Akan in Akanko-Onsen, ruim 150 km. verderop. Na het ontbijt de rugzakken weer gevuld en naar de auto gebracht. Het wordt zo langzamerhand routine werk. We werden uitgezwaaid door een personeelslid van het hotel, die met een machine een bombardement van zeepbellen over ons heen blies!

Het weer was goed. Beter dan afgelopen nacht toen het toch wel flink geregend en geonweerd had. De eerste 30 km reden we door de prachtige natuur van Hokkaido. Een genot om doorheen te rijden. Er waren nauwelijks auto’s op de weg! Verrassend was dan ook weer, dat we een vos langs de weg zagen lopen. Onderweg een paar fotostops gemaakt van de natuur. Regelmatig kwamen we stukken tegen die begroeid waren met lupinen. Ook reden we door het gebied waar de uienteelt de overhand had. En dat kon je ook goed ruiken. Na ca. 1 1/2 uur reden we een parkeerplaats op waar wat winkeltjes stonden en waar we koffie konden krijgen. Hier stond ook de grootste Koekoeksklok ter wereld en we waren precies op tijd om te zien hoe dat in z’n werk ging. Daarna weer door. Het bleef rustig op de weg; dus we konden lekker doorrijden. Toen we de dorpjes weer voorbij waren en wij weer door de mooie natuur reden, kwamen we een hert tegen, die de weg over wilde steken. Toch wel mooi om zoiets te zien.

Om 13.00 uur kwamen we bij het hotel aan. We werden wel geholpen, maar mochten niet de kamer op. Die was pas om 15.00 uur beschikbaar.

We gingen dus maar het dorpje in, waar een centrum was met allerlei souveniershops gerund door de Ainu. De Ainu is een inheemse bevolkingsgroep met hun eigen cultuur en gebruiken en geloven. Als je er meer over wilt weten, moet je maar op Wikipedia zoeken. Hier overheerste het houtsnijwerk van klein tot groot, waarbij uilen en beren de overhand hadden. Het zag er allemaal prachtig uit. Hierna nog even een lunch genuttigd en nog even verder rondgelopen. Om 15.00 uur gaan veel winkels tijdelijk dicht, om tegen de avond weer open te gaan. Wij gingen naar het hotel om definitief in te checken. Onze hotelkamer was op z’n Japans ingericht. D.w.z. lage tafels en stoelen, geen bed maar we moesten op de grond slapen op Futtons. Er wordt tegen de avond een matras op de grond gelegd met een dik dekbed en een kussen. We hebben er nog maar een matras ondergelegd, wat dat zal wel even wat prettiger liggen. Hierna zijn we de Onsen ingegaan. Het hotel had nu ook een bad, waar mannen en vrouwen samen mochten zijn, alleen wel met badpak. En als je die niet bij je had, dan kon je deze bij De Onsen lenen. Het bad was op het dakterras en had mooi uitkijk op het meer  en de bergen waar het hotel aanlag. Je was feitelijk een met het meer. Nadat we er genoeg van hadden, gingen we weer naar de kamer. De service in het hotel is prima. Er was koffie of thee en bij de Onsen stond bv ook een vriezer met ijsjes. Kon je zo pakken om even lekker af te koelen.

Het diner was weer voortreffelijk, wederom een buffetdiner waar een enorme keuze aan gerechten klaar stond, net zoals een heerlijk dessertbuffet.  Veel proeven in kleine hoeveelheden! Daarna nog even een rondje gewandeld in het dorp, waarbij we wederom 2 herten zagen rondlopen. We zitten hier in een prachtige omgeving!

1. Ella:
    19 juni 2024
    Grappig die bedden, wat een cultuur verschillen. Mooie dag weer zo te lezen
  2. Silvia:
    19 juni 2024
    En die foto’s. Wonderschoon.
  3. Nel Groot:
    19 juni 2024
    Wel grappig de bedden en de tafel en stoelen .
  4. Hennie:
    19 juni 2024
    Weer jullie verslag genoten prachtige foto’s
  5. Alwin en Dionne:
    19 juni 2024
    Heerlijk om te zien. En geen smokkelgat onder de tafel. Dat is best lastig.
  6. Trees:
    20 juni 2024
    Top vakantie zo te lezen en te zien.
    Bedankt voor het doorsturen.
    Fijne tijd samen.
    Groetjes Ton en Trees
  7. Henk Spijker:
    20 juni 2024
    Prachtig verslag en foto's. Wat zullen jullie straks jullie bed thuis heerlijk vinden.

Jouw reactie