25 juni 2023 - Bekodoy, Madagaskar

Ambatomilo.

Vandaag een rustdag! Het komt toevallig zo uit, dat we 2 nachten in dezelfde lodge zouden verblijven. Na het niet zo fijne bericht van gisteren kwam dat goed uit. In de loop van gisteravond kregen we meer informatie over de crematie en op basis daarvan hebben we besloten niet terug te gaan naar Nederland. Wij zitten ver in het zuidwesten van Madagaskar en de terugreis gaat niet lukken op kort termijn.

Voor het ontbijt nog een potje gevolleybald met z’n tweeën, want om helemaal niet actief te zijn past niet bij ons.

Wij hebben heerlijk ontbeten in het restaurant van de prachtige accomodatie. Onze lodge lijkt wel een suite met hemelbed , binnen- en buitendouche en een super groot marmeren ligbad. Vandaag maar het ligbad proberen dacht José. Helaas kwam er alleen maar koud water uit de kraan. En ze doet niet aan de theorie van Wim Hoffs. Dus dikke pech.

Dus maar een uurtje in de zon gelegen en van de mogelijkheid gebruik gemaakt, na al dat gehobbel, om ons even lekker te laten masseren. We werden wel door verwezen naar de lodge verderop, omdat de masseuse van onze lodge nog met zwangerschapsverlof was. Geen probleem! 10 min. lopen langs het strand en we waren er. We werden hartelijk ontvangen door de (vrouwelijke) manager van de lodge. De masseuse stond al te wachten en José was de eerste. Verders was het rustig daar. Er waren geen gasten, dus de manager bood mij een bak koffie aan en wilde graag weten waar wij vandaan kwamen. Zelf studeerde zij rechten, maar was tijdelijk gestopt om geld te verdienen voor de verdere studie. Ze sprak goed Engels wat zij vooral online zichzelf had aangeleerd. Ze was heel enthousiast! Ze liet ons een ingerichte tent zien voor de gasten en dat zag er prima uit. Heel comfortabel ook.  Ook leidde ze ons door de tuin en liet ons zien dat ze er ook een klein museumpje hadden. Een soort streekmuseum met ook veel vondsten uit de zee. Vooral heel mooie schelpen. De museumgids vertelde vol enthousiasme wat er allemaal was. Tot een skelet van een baby walvis aan toe.

De lunch daar was ook voortreffelijk. Tot nu toe hebben wij nog steeds heerlijk gegeten.

De massages waren heerlijk ontspannend. Ze had goede klandizie, want er kwamen nog meer gasten van onze lodge! Daarna terug gewandeld naar onze eigen lodge en daar lekker rustig aan gedaan. Heerlijk gelegen en gelezen aan het strand. De zee was te koud om erin te zwemmen. Ik lees normaal niet veel, maar heb ondertussen bijna het boek “ Wormer het dorp van mijn vader” van mijn neef Gerard Mak uit. Lekker herkenbaar ook voor mij als geboren Wormernees.

1. Hennie:
    25 juni 2023
    Jullie berichtje gelezen dikke knuffel van mij
  2. Corrie:
    25 juni 2023
    Een mooi stekkie voor een rustdag
  3. Theo Kersten:
    25 juni 2023
    Wat een belevenissen en dan plotseling de confrontatie met het overlijden van Caroline. Ga er maar aanstaan om dit nare bericht tot je door te laten dringen en al heel snel praktische beslissingen te moeten nemen. Wijsheid en ontspanning toegewenst in deze moeilijke momenten.
  4. Ella:
    26 juni 2023
    Een mooi verhaal ook weer,wat een moeilijke beslissing, veel kracht voor alles, dikke knuffel van ons.
  5. Noortje en Frank:
    Ontspannen
  6. Marianne de Leuw-Bremer:
    Jose en Jaap,
    Gecondoleerd met het overlijden van Caroline.
    Lijkt me ook vreemd dat je dan zo ver weg bent om dan ook nog op vakantie goed mee te kunnen leven met vooral Willem en Carole.
  7. Monique Binken:
    26 juni 2023
    Ik heb weer met veel plezier jullie verhalen gelezen.
    Wat erg dat de zus van José is overleden. Moeilijk om niet bij het afscheid te kunnen te zijn. Gecondoleerd met dit grote verlies.
  8. Nettie en Gertjan:
    26 juni 2023
    Na zo een triest bericht om dan toch proberen pte genieten zal best wel lastig zijn. Goed om je dan lekker te laten verwennen.
    Dubbel hoor allemaal maar probeer
    toch om Madagaskar te beleven.
  9. Wim:
    27 juni 2023
    Geniet van jullie rustdag en sterkte verder
  10. Henk Spijker:
    27 juni 2023
    Even tot bezinning na deze dagen.